Šta je strobing i kako ga postići?


Sudeći po svetskim modnim pistama i magazinima, strobing je (na našim prostorima) nova tehnika šminkanja za kojom su šminkeri kao i poznate ličnosti širom sveta poludele. Kakva je to nova tehnika, kako je postići, šta vam je potrebno od šminke i alata kao i koja je razlika između strobinga i konturinga moći ćete da saznate u nastavku. Ah da, i ono najbitnije...kako izgleda na licu? Zato, krenimo redom...



Šta je strobing?
Strobing je nova krunisana tehnika u šminkanju kojom se senčenje lica postiže isključivo iluminatorima a rezultat toga je da lice deluje svežije, mlađe i prirodnije.  Strobing je, tvrde stručnjaci, nastao kao odgovor na tehniku koju je proslavila čuvena Kim Kardašijan, konturisanje.


Kako se postiže strobing?
Strobing se postiže stavljanjem iluminatora odnosno hajlajtera na određene delove na licu, tamo gde vam svetlost prirodno pada: jagodične kosti, čelo, nos i bradu ali i iznad gornje usne i ispod/iznad spoljašnjih uglova obrva. Pre nego što nanesete iluminator, potrebno je da vam lice bude pripremljeno odgovarajućim puderom za vaš tip kože. Za razliku od konturisanja lica neće vam biti neophodni svi oni puderi, korektori, bronzeri. Dovoljan će vam biti jedan dobar iluminator. Kada kažem "dobar" mislim na njegovu trajnost na licu.



Šta vam je neophodno za ovu tehniku?
Kao što sam već ranije napomenula neće vam biti potrebni puderi/korektori u više nijansi, bronzeri i ostala čudesa. Potreban vam je jedan iluminator, stručnjaci navode da je najbolje da bude tečni a od alata će vam biti potrebni vaši prstići ili beauty blender ili četka za hajlajter ako tako više volite. Ja sam idealno rešenje našla u novim Aura iluminatorima, o kojima sam vam pisala OVDE. Obično ih nanosim na dva načina. Način 1: Pomešam jednu pumpicu iluminatora sa dve pumpice tečnog pudera Take care of me, sjedinim ih i nanosim na celo lice kako bih mu dala malo blistavosti. Način 2: Prvo nanesem tečni puder pa zatim lagano utapkavam na ključna mesta. Međutim, iluminator može biti i kremast, u prahu, stiku, ili samo običan pigment.

*Savet plus: kako ne biste radili klasičan hajlajt, za strobing tehniku je najbolje da iluminatore nanosite ispod tečnog pudera pa tek onda nanositi puder laganim utapkavanjem.


Razlika između konturinga i strobinga?
Glavna i osnovna ali i ona najočiglednija razlika je što je potrebno znatno manje proizvoda za strobing a samim tim i manje vremena. Takođe, lakše ga je uraditi i nije potrebno da budete veliki profesionalac. Dok je kod konturisanja potrebno veliko umeće rada sa četkicama i proizvodima u svrhu stapanja nijansi jer u suprotnom sve deluje neuredno i neprirodno, za strobing je potrebno samo osnovno znanje i malo umeća a krajnji efekat je prirodniji. I dalje smatram da je konturisanje lica neprevaziđena tehnika u postizanju trodimenzionalnosti lica ali bih isto tako ovu tehniku ostavila za neke specijalne prilike i prepustila nečijim veštim rukama.


Negativne strane strobinga?
Osim što možete pogrešiti sa nijansom iluminatora, možete preterati i sa količinom. Pretpostavljam da ne želite da idete ulicom kao disco ball te stoga budite obazrive. Lično mi se sviđa diskretan sjaj lica na dnevnom nivou i nešto jači i izraženiji za veče. Ovaj stil šminkanja je nastao na modnim pistama i najviše dolazi do izražaja pri profesionalnom fotkanju jer daje dosta svetla licu. Takođe je dobar za osobe sa suvom kožom, ostali moraju da priđu sa dozom opreza. Meni se ova tehnika lično dopada jer sam ponosna vlasnica suve kože, ovom tehnikom ne menjamo naše crte lica ali ipak ističemo ono što treba.
*Izbor iluminatora po tipovima kože

I za kraj da vidite kako to izgleda na moj način.
*Levo-bez filtera; desno-sa filterom kako bi se što bolje videla igra senki i iluminatora

*Napomena: S obzirom da nisam profesionalni šminker, ovim tekstom sam imala nameru da vam približim novi trend u šminkanju. Fotografije sam preuzela sa Interneta a tekst sam samostalno napisala na osnovu saznanja koja sam do sada pročitala o ovoj tehnici kao i ličnog iskustva.

A mene sada zanima kako se vama čini ovaj trend? I da li ste probale nove Aura iluminatore?











No comments