Weleda: nekoliko reči o samom brendu + uporedna recenzija dve paste za zube

O Weledi, prirodnoj kozmetici, je već bilo govora na blogu. U svet prirodne kozmetike sam zakoračila otprilike sa nastankom našeg bloga, znači pre skoro dve godine i moja iskustva su za sada vrlo pozitivna. Dugo sam se premišljala i oklevala a kako nemam zahtevnu kožu, rešila sam da se odvažim i pokušam. Nisam imala šta da izgubim a istina je da sam sada na dobitku. Mišljenja sam da u današnje vreme treba da povedemo malo više računa o tome šta stavljamo na našu kožu i unosimo u sebe uopšte, jer je zdravlje najbitnije. Često razmišljam o tome. Na mene korišćenje prirodne kozmetike deluje vrlo pročišćujuće osim što mi godi i prija.

Jednog kišnog martovkog petka imala sam priliku da prisustvujem prijatnoj interaktivnoj radionici gde su nam ljubazne ali najpre edukovane predstavnice Weleda kozmetike malo bliže predstavile ovaj brend a imale smo i priliku da upoređujemo naša iskustva međusobno što smatram vrlo bitnim i korisnim. Tako sam došla na ideju da ja vama danas približim ovu kozmetiku, posebno onima koji bi možda probali ali nemaju dovoljno hrabrosti, baš kao što sam ja nekad bila.

Sve je počelo 1921. godine, kada je filozof dr Rudolf Štajner, zasnovao antropozofski pokret, koji nas podstiče da svoje telo, um i duh doživimo kao nerazdvojni deo prirode, kao delić velikog, holističkog sistema. Zastupnici antropozofije, među kojima je i mnogo lekara, shvatali su da ljudsko telo ima snagu da samo sebe leči - ponekad mu je u tome potrebno malo pomoći. Pomoć treba da dođe iz prirode - tako je stvorena prva biodinamička bašta, zatvoren sistem u kom se biljke gaje uz poštovanje ritmova prirode. Lekari su uvideli da ovakav pristup pomaže pacijentima. A ono što prija telu, donosi mu lepotu. Na ovim je principima nastala Weleda.

Moto Weleda kozmetike je "U harmoniji sa čovekom i prirodom" što mi se veoma sviđa i što podržavam. To je ono što sam spomenula malopre, da se tako i osećam koristeći ovu kozmetiku. Isceljujuću snagu prirode Weleda istražuje od svog nastanka 1921. godine. Već punih 90 godina, Weleda dokazuje da priroda hrani i leči. U njoj su povezana farmaceutska znanja sa antropozofskim vrednostima u cilju održanja zdravog i uravnoteženog načina života. Rezultat su proizvodi za negu koji jačaju prirodnu snagu kože, za lepotu koja dolazi iznutra a koja se vidi i oseća. Svi Weleda proizvodi su dobijeni iz savršenog biodinamičkog sistema uzgoja biljaka, to je najsavršeniji i najkontrolisaniji sistem pa tako ova kozmetika ima NaTrue sertifikat, koji postavlja najviše standarde što se tiče prirodne i organske kozmetike. Oni se tiču sastojaka koji su sadržani u ovim preparatima, kako i na koji način su obrađeni i da su BEZ sintetičkih mirisa i boja, supstanci poreklom od petroleja, silikonskih ulja, genetski modifikovanih supstanci i bez testiranja na životinjama. Tanja je napisala jako dobar posta na ovu temu uopšteno a možete ga pročitati OVDE.

Weleda ima nekoliko linija namenjenih nezi lica (na bazi badema, za osetljivu kožu;  na bazi irisa za mladu kožu; na bazi divlje ruže za prve znake starenja; na bazi nara za zrelu kožu), za telo (ulja, gelovi, dezodoransi i sredstva za oralnu higijenu), liniju za bebe, liniju za trudnice i dojilje.

Kada nam se pružila prilika da probamo toliko hvaljene paste za zube ovog nama dragog brenda, nismo oklevale ni časa. Od ukupno 4 vrste (slana, neven, ratanija i biljna) za vas smo testirale dve, biljnu i od nevena pa ćete u nastavku čitati naše utiske.

Kako je reč o prirodnoj kozmetici, spisak sastojaka je ograničen. Ono na šta smo mi najviše navikli je da pasta za zube peni i tako čisti zube. Kako su najčešće te peneće supstance sintetskog porekla, njih nema u ovim pastama. Ekstrakti koje se nalaze u ove dve, a verovatno i u druge dve, paste imaju antiseptičko i antiupalno delovanje, a četkica sama po sebi vrši mehaničko pranje i time je celokupan proces održavanja oralne higijene obuhvaćen. Ove paste takođe ne sadrže ni fluoride. Fluoridi su neophodni kako bi se sprečila razgradnja zubne gleđi, ali čini mi se da potrebnu količinu fluorida obezbeđujemo preko vode, tako da nam dodatna nije ni potrebna.


Za sebe sam odabrala biljnu pastu za zube, najviše iz razloga što imam osetljive desni. "Kombiacija lekovitog bilja je posebno prilagođena održavanju prirodne ravnoteže usne flore" poručuju iz Welede. A meni se pasta mnogo svidela. Ima osvežavajuć miris na pepermint kao i bilo koja druga pasta na koju smo navikli. Ali za razliku od njih, ova ni malo ne peni. Neverovatno ali istinito :) Pasta je gelasta pa se tako i ponaša u usnoj duplji. Ostvlja zube lepo opranim i ispoliranim, Da, zaista je utisak kao da su zubi lepo ispolirani, savršeno su glatki. Dah je svež i neko vreme se zadržava. A najbolje od svega je što mi je povoljno delovao na osetljive desni.


Tanja: Ja sam dobila pastu sa ekstraktom nevena. O blagotvornom efektu ove biljke, nema potrebe puno pričati, već svi znate. Pored blagog antiseptičkog i antiupalnog delovanja, ekstrakt omogućuje nežno čišćenje zuba i desni. Iako biste pomislili da ova pasta ima miris i ukus nevena, nije tako. Dominantan je ukus komorača (za sve one koji ne znaju koji je to ukus, to je ukus onih AIRWAVES žvaka). On je tu, pretpostavljam, da zameni mentol/pepermint i da osveži dah.  Ovde smo ova pasta i ja imale 'problem'. Ja ovaj ukus ne volim nikako, ali kako sam procenila da je korist od korišćenja paste veća,  koristila sam je redovno. Kalcijum karbonat je zadužen za poliranje zuba, pa su zubi i lepo očišćeni i polirani. 
Pastu koristim obavezno ujutru i uveče i još koji put ako je potrebno. Nanosim je na suvu četkicu i tako perem zube bez dodatne vode. Ona nije potrebna kad već pasta ne peni, a i nema potrebe razblaživati aktivne sastojke. Za kraj rezultat su lepi zubi i negovane desni.


Evo kako izgledaju, bela je pasta sa ekstraktom neven a ova braonkasto-gelasta je biljna.


Da li volite Weleda brend? Kako vam se čine prirodne paste za zube? Da li biste voleli da probate ako već niste?

No comments